woensdag 3 oktober 2012

Wiskunde perikelen

Klik op de afbeelding om de link te volgenvandaag stond er een toets wiskunde op het programma.

Kilian had natuurlijk de malchance dat ik direct de toets verbeterd heb terwijl hij verder aant werken was aan de kiekeboe strip.
Want het resultaat van zijn wiskunde proef was niet goed.  Hij was juist over de helft en neen, om verder te bouwen op de theorie is dit niet voldoende. 
Ik toonde Kilian de toets en hij zei zelf: mmmmmm dat is niet zo goed hé...
waarop ik zei: neen dat is waar, maar niet getreurd; morgen krijg je een andere kans om te tonen dat je het wel kent want ik denk dat je er niet echt naar gekeken hebt.  Twisted Evil
Jah Klian... Je krijgt thuisonderwijs hé! Ik weet tijdens de lessen of je mee bent of niet en geef genoeg oefeningen. 
Ik denk dat hij dit nog verschillende keren zal proberen tot hij effectief ziet dat ik pas doordoe met de leerstof als hij alles begrepen heeft.

Romeinse cijfers had hij niet zo goed door en toen heeft hij er zelf een paar aan het bord gemaakt.

Je zou nu kunnen zeggen: amaai! jij geeft veel toetsen!
Ja dat klopt, maar het zijn telkens toetsen over 1 hoofdstuk, zo weet ik dan of hij alles snapt of niet.  En als hij iets niet snapt, dan kan ik direct ingrijpen en de leerstof deels opnieuw geven of verduidelijken.
+ voor de examens van de examencommissie moet hij alles leren over de hele eerste graad, dus als de leerstof er al eens ingezeten heeft, zal dit makkelijker zijn voor hem.  Kilian zei dit ook in het begin van het jaar: Mammie, we moeten wel veel herhalen hé, want ik zal veel moeten kunnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten